top of page
חיפוש

האם כדאי לפתוח חנות באמזון?



אמזון, ענקית הקמעונאות הגדולה בעולם למכירת מוצרים ושירותים, מובילה בשנים האחרונות כאחת מהפלטפורמות החזקות בעולם המכירות, עם מגוון מוצרים עצום. אלפי סוחרים וכמובן, מותגים מוצלחים, משתמשים באמזון ככלי עיקרי להצלחתם. אם גם אתם, כבעלי מותג או עסק, מתלבטים אם להיכנס למים ולפתוח חשבון מכירה באמזון, בואו נבין ביחד ונראה אילו יתרונות וחסרונות יכולים להיות במהלך הכניסה לשוק האמזוני.


נתחיל עם היתרונות שמתרחשים ברגע שאתם פותחים חשבון מכירה באמזון:

  • שוק גלובלי: אמזון מציעה לכם פלטפורמה ענקית וגלובלית, המאפשרת לכם להגיע למיליוני לקוחות ברחבי העולם. ייתכן כי זו תהיה ההזדמנות שלכם להרחיב תחום השיווק והמכירות ולהפוך לבית עסק בינלאומי.

  • נגישות לציבור (לקוחות פריים בעיקר): אמזון היא אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר בעולם, ולכן הקונים מסתובבים בה תמיד. בפתיחת חנות באמזון, יהיה לכם יתרון נוסף בהיותכם חלק מסביבה מוכרת ונגישה לכמעט כל אחד על כדור הארץ.

  • לוגיסטיקה ושירות לקוחות: אמזון מציעה גם שירותי לוגיסטיקה מקצועיים ומתקדמים ובמחירים ללא תחרות, כולל נקודות חלוקה, אחסון מלאים, וקבלת ותפעול הזמנות. בנוסף, שירות הלקוחות המעולה שלה מובטח וזמין בכל רגע לכם וללקוחותיכם.

  • כלים לניתוח ושיפור: אמזון מספקת מגוון כלים ונתונים שמאפשרים לכם לנתח את המכירות, להבין את הלקוחות ולפתח תוכניות שיווק ומכירה עתידיות בהתאם.


אך עם כל היתרונות, כמובן שגם ישנם חסרונות שכדאי להתייחס אליהם:

  • תחרות: השוק באמזון ממשיך להתרחב ואיתו גם מספר המוכרים. תחרות גבוהה קיימת כמעט בכל קטגוריה, בינכם לבין מותגים אחרים.

  • דמי מכירה ועמלות אחרות: אמזון גובה כ 15% עמלת מכירה ברוב הקטגוריות. נדרשת ירידה לפרטים והבנת המספרים באופן כזה שבסופו של יום תצליחו להרוויח, וכסף לא יעלם לכם בין האצבעות בגלל ניהול לא נכון.

  • ניהול חנות באופן מקצועי: בשביל להצליח באמזון ולהגיע למחזורי מכירות גבוהים, צריך לבצע ניהול מצויין. אם אתם לא תיכנסו לפרטים הקטנים ותבינו בדיוק וברמה הגבוהה ביותר, איך לנהל את הפרסום, את המלאי, איך לבצע אופטימיזציות, שירות לקוחות ועוד, אתם לא תיהיו בתמונה ומתחרים אחרים ״יקחו״ לכם מכירות.

  • תנאי שימוש ומכירה בסטנדרט גבוה: על מנת למכור באמזון, אמזון דורשת מהמוכרים לעמוד בסטנדרטים גבוהים ויוצאי דופן. מי שלא עומד בהם, דינו להפסיד כסף ואף לקבל חסימת חשבון ו/או מוצרים.


עם המידע שקיבלתם כאן, עליכם לשקול האם אתם מוכנים להקדיש את המאמץ והזמן הנדרשים לפעול בפלטפורמה גלובלית כמו אמזון. כל היתרונות והחששות שציינו עשויים להשפיע על ההחלטה הסופית שלכם.

מומלץ לנהל מחקר מעמיק וליצור קשר עם מומחים בתחום המכירות באמזון, לקבל ייעוץ מקצועי ולבדוק אם הקפיצה לפלטפורמה זו מתאימה למטרות העסקיות שלכם.


לסיכום, אמזון היא פלטפורמה ענקית וגלובלית עם יתרונות רבים, אך כניסה אליה מחייבת השקעת זמן מרובה, והתעסקות מסודרת ונכונה בכל התהליכים. יתרון שכדאי להתמקד בו הוא הגישה לשוק גלובלי והאפשרות להגיע ללקוחות בכל רחבי העולם.

כמובן שאם שומרים על העקרונות, ועושים זאת נכון, אפשר לייצר הכנסה ורווחיות עצומה. זה תלוי במוצר והעסק שלכם כמו גם האסטרטגיה והחזון, כדאי לשקול אם להתרחב לאמזון ולנצל את הפוטנציאל הרב שהיא מציעה.



bottom of page